Saturday, July 19, 2008

ORANG KAMPUNG GADONG HENDAK LAMPU


Majid Gadong
4/19/07
Jalan ke Masjid Kg Gadong Tak Ada Lampu
Berita Harian 12 April 2007.

Penduduk Minta Lampu Jalan – Saya mewakili kariah Masjid Kampung Gadong, Kota, Rembau, Negeri Sembilan dan penduduk sekitarnya memohon jasa baik pihak berkuasa tempatan agar dapat memasang lampu di jalan yang menghala ke masjid berkenaan.

Jalan berkenaan terlalu gelap dan keadaan itu boleh menyebabkan kami terlanggar kerbau dan haiwan berbisa. Selain kariah masjid, jalan itu juga digunakan penduduk kampung sebagai jalan alternatif yang menghubungkan pekan Kota dengan jalan di sekitar Kampung Gadong.

Oleh kerana tidak sanggup meredah jalan gelap, penduduk lebih suka mengambil jalan singkat dengan menyeberangi jalan keretapi walaupun ia berbahaya. Kami harap ada pihak tampil menyelesaikan masalah kami.

PENYERI KAMPUNG GADONG, Kota, Rembau, NS

*****************************
FAKTA DUN KOTA
Wakil Rakyat DUN Kota : Dr Awaluddin Said (BN-Umno)
Jumlah pengundi 12,026 orang (2004)
Pecahan Pengundi : Melayu: 85% Cina: 8% India: 5% Lain: 2%
Bahagian Parlimen : Rembau
Ahli Parlimen : Datuk Muhammad Firdaus Rom Harun (BN-Umno)

Komen:
Nampaknya sekarang jalan dari Kg. Perah ke Masjid Gadong sudah terang-benderang. Harap setiap malam masjid akan menjadi bertambah ramailah dihadiri para jemaah. Kadang-kadang teringat juga akan Arwah Haji Mustaffa Haji Taha (mesra dengan panggilan Haji Tapa), bekas Imam Masjid berkenaan yang begitu aktif menyebarkan dakwah dalam kalangan orang kampung. Allahyarham adalah bekas guru lulusan Maktab Perguruan Sultan Idris, Tanjung Malim.Tak ketinggalan juga jasa bekas Bilal, Allahyarham Haji Lassim, yang terkenal dengan panggilan Bilal Lassim

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

youtube column : nyanyian r.azmi dll.